Dobry i zrozumiały podręcznik to podstawa w nauce każdego przedmiotu. Jeśli książka, z której korzysta uczeń, nie będzie dla niego przystępna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten niechętnie będzie podchodził do zdobywania wiedzy z tej dziedziny. Nawet gdy jest to przedmiot niezwykle ciekawy i praktyczny. Jak więc powinien wyglądać podręcznik do skutecznej nauki geografii klasa 6, aby zachęcić ucznia do korzystania z takiego źródła informacji? 

Geografia fizyczna 

Zadaniem szkół podstawowych jest zaszczepienie w dzieciach chęci zdobywania wiedzy. Dlatego też przedmioty powinny być prowadzone w taki sposób, aby uczniowie nie tylko mieli szansę wykazać się wtedy, kiedy chcą, ale i z łatwością rozumieli przedstawione im treści. Nowe wydania podręczników stawiają na coraz bardziej przystępny i komunikatywny język, który ułatwia odbiór przedstawionych treści. Książki do nauki posiadają też coraz więcej kolorowych grafik, rysunków, wykresów czy odnośników do innych, najczęściej wirtualnych, źródeł wiedzy. Nowe technologie bez dwóch zdań ułatwiają każdemu uczniowi szkoły podstawowej zrozumienie tych treści, które były dla niego dotychczas dużym problemem. Na uwagę zasługują też poradniki oraz samouczki, które przeprowadzają dziecko przez dany proces i wyjaśniają jego poszczególne elementy.

Współrzędne geograficzne i Europa

Z jakimi zagadnieniami przyjdzie się zmierzyć uczniom szóstych klas w podręczniku do geografii? Dużo czasu na pewno poświęcą na zrozumienie zapisywania oraz odczytywania współrzędnych geograficznych. Ten temat będzie wymagał częstej pracy z zeszytem ćwiczeń. Po jego przepracowaniu przyjdzie czas na lżejsze i bardziej atrakcyjne pod względem wizualnym zagadnienia. Uczeń zacznie poznawać historię naszej planety oraz jej właściwości, które sprawiają, że obraca się w taki, a nie inny sposób. Następnie nauczyciel geografii powinien zacząć omawiać fundamentalną geografię Europy na przykładzie kilku różniących się od siebie państw.